رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
سرخط خبرها

شاید برای شما اتفاق بیفتد!

  • کد خبر: ۲۰۹۰۵۳
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
شاید برای شما اتفاق بیفتد!
مجلس به مصوبه‌ای رأی داده است که بر اساس آن اگر به حساب شخصی، مبلغی بیش از مدت مشابه سال قبل آمده باشد مشمول مالیات خواهد شد.

مجلس به مصوبه‌ای رأی داده است که بر اساس آن اگر به حساب شخصی، مبلغی بیش از مدت مشابه سال قبل آمده باشد مشمول مالیات خواهد شد. فرض می‌کنیم شما کارگری هستید که در عسلویه کار می‌کنید به اتفاقی که سال آینده پیش می‌آید توجه فرمایید:

یک روز بودجه جلو شما را می‌گیرد و می‌گوید می‌ترسم دچار کسری بشوم. مدام احساس کمبود می‌کنم.

شما: سلام بودجه جان! ولی من که به سهم خودم جلو کمبود‌های تو رو گرفتم.

بودجه می‌پرسد: دقیقا واسه من چه کار کردی؟

شما: خودت می‌بینی که هر ماه مقدار زیادی از حقوق من تحت عنوان مالیات برحقوق به شما داده می‌شه.

بودجه:، ولی بازم احساس کمبود دارم. غیر از این دیگه برام چه کار کردی؟

شما: وقتی حقوقمو گرفتم و به حساب همسرم ریختم، چون به خاطر تورم مبلغ بیشتری نسبت به پارسال ریختم حساب همسرم هم مشمول مالیات شد.

بودجه: آره. غیر این‌ها دیگه برام چه کار کردی؟

شما: تازه یک روز پسرم که شهرستان دانشجو ست از همسرم خواست برایش پول واریز کند و، چون اون هم به خاطر تورم پول بیشتری براش واریز کرد حتی حساب پسرم هم مشمول مالیات شد.

بودجه: بازم احساس کمبود دارم؟ این‌ها که چیز خاصی نبود!

شما: هر کدام از ما سه نفر اگر جنسی خریدیم یا حتی قبض پرداخت کردیم ۹ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده هم کنارش بابت شما دادیم. ولی با این همه مالیات نه تنها در مقابلش خدمات قابل توجهی نگرفتیم که حتی شما بودجه جان می‌گی که حس کمبود داری.
بعدش هم چیزی نمی‌گویید و فقط نفس عمیقی می‌کشید.

بودجه: آفرین. عجب راه حلی.

شما: من که راه حلی ندادم.

بودجه: همین نفس عمیقی که کشیدی یعنی حتی همین نفس کشیدنت هم می‌تونه مشمول مالیات بشه. اصلا هم میشه مالیات بر ورود اکسیژن از مردم بگیریم هم عوارض بر خروج دی اکسید کربن.

بودجه همان طور که خداحافظی می‌کند، می‌گوید: دوباره به زودی می‌بینمت! تصمیم می‌گیرید دیگر نفس نکشید. اتفاقا بعد از چند دقیقه موفق هم می‌شوید و با خوشحالی به روحتان که دارد به آسمان می‌رود نگاه می‌کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->